Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 33530
Journal of marketing communications, 2018-07, Vol.24 (5), p.450-468
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Integrating online communities within business-to-business marketing communications: an exploratory study
Ist Teil von
  • Journal of marketing communications, 2018-07, Vol.24 (5), p.450-468
Ort / Verlag
London: Taylor & Francis Ltd
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The article provides a conceptual contribution by developing a framework for business-to-business (B2B) marketers seeking to implement online communities (OLCs). Furthermore, the conceptual contribution is augmented by a small-scale exploratory study comprising in-depth interviews with B2B chief marketing officers (CMOs). The findings challenge existing thinking that B2B marketers can follow generic marketing communication frameworks. This is due to the differences in B2B OLCs in terms of multiple stakeholders and two-way information flows and differences in buyer behaviour. For researchers, the contribution is an embryonic model that will facilitate future conceptual development as well as empirical testing through a series of research propositions. A sequential decision-making framework, which identifies key implementation challenges, is provided for B2B managers.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1352-7266
eISSN: 1466-4445
DOI: 10.1080/13527266.2015.1085891
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2046624205

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX