Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 247

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Improving Written Argumentative Synthesis by Teaching the Integration of Conflicting Information from Multiple Sources
Ist Teil von
  • Cognition and instruction, 2018-01, Vol.36 (2), p.119-138
Ort / Verlag
Philadelphia: Taylor & Francis, Ltd
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The goal of this study was to assess the effectiveness of 2 different types of intervention aimed at improving written argumentative synthesis by integrating conflicting information from different sources. Both interventions combined the use of a guide with collaborative practice, but one of them also included explicit strategy instruction. Only students who received additional explicit instruction showed an improved ability to integrate conflicting information and increased the number of arguments they selected from the sources.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX