Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 163
Assessment and evaluation in higher education, 2005-12, Vol.30 (6), p.561-569
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Nominal GPA and Real GPA: a simple adjustment that compensates for grade inflation
Ist Teil von
  • Assessment and evaluation in higher education, 2005-12, Vol.30 (6), p.561-569
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Grade inflation is a long-standing problem whose seriousness is demonstrated by a wide variety of studies of grade distributions. A few institutions have changed the information on their transcripts in an effort to account for it. Proposals to index grades have been largely unsuccessful for a variety of reasons. A simple index, the Real GPA, is calculated as a ratio of the individual student's instructor-assigned GPA to the average GPA of the class and expressed numerically on the same scale as the inflated assigned grade. Recorded on transcripts next to the Nominal GPA, the Real GPA makes the relative degree of inflation in a transcript immediately visible and creates positive pressures on academic standards.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0260-2938
eISSN: 1469-297X
DOI: 10.1080/02602930500260571
Titel-ID: cdi_proquest_journals_203802460

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX