Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 61
National tax journal, 1988-03, Vol.41 (1), p.87-96
1988
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
TUITION TAX CREDITS AND THE PUBLIC SCHOOLS
Ist Teil von
  • National tax journal, 1988-03, Vol.41 (1), p.87-96
Ort / Verlag
Chicago, Ill: National Tax Association
Erscheinungsjahr
1988
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This paper develops a model of the political determination of public education quality which is used to examine the implications of introducing tuition tax credits. A "political demand" curve for public education is developed which allows for changes in the identity of the median voter at different quality levels of education. Depending on the significance of education spillovers, this "demand" can decline if tuition tax credits increase the relative attractiveness of private education. However, any final change in quality depends not just on changes in demand but also in the marginal cost of quality. In addition to the standard median voter model, the paper also considers the implications of varying degrees of agenda control by public education bureaucrats.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0028-0283
eISSN: 1944-7477
DOI: 10.1086/NTJ41788711
Titel-ID: cdi_proquest_journals_203293345

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX