Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
The Journal of development studies, 2018-07, Vol.54 (7), p.1100-1120
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Is School the Best Route to Skills? Returns to Vocational School and Vocational Skills in Egypt
Ist Teil von
  • The Journal of development studies, 2018-07, Vol.54 (7), p.1100-1120
Ort / Verlag
Abingdon: Taylor & Francis Ltd
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • This paper tests the assumption that formal education is the best route to job skills. The returns to formal vocational secondary schooling are compared to the returns to acquiring skills outside the education system, such as undertaking an apprenticeship, for male wage workers in Egypt. A unique longitudinal dataset with information on schooling and skills allows for causal inference about returns by comparing siblings. For recent cohorts, the estimated returns to formal vocational secondary education are the same as attaining no formal education. However, the returns to skills obtained outside of formal education are substantial.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-0388
eISSN: 1743-9140
DOI: 10.1080/00220388.2017.1329524
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2027594207

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX