Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Education & treatment of children, 2008-08, Vol.31 (3), p.417-431
2008
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Clearing the Confusion: Response-to-intervention as a Set of Principles
Ist Teil von
  • Education & treatment of children, 2008-08, Vol.31 (3), p.417-431
Ort / Verlag
New York: West Virginia University Press
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
EBSCOhost Psychology and Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Response-to-intervention is a new method of service delivery being implemented in schools. However, the lack of emphasis on the flexible nature of Response-to-intervention and the varying descriptions of its features within the literature may lead to confusion among school professionals. In order to provide more uniformity among the literature, 5 key principles and 4 features of Response-to-intervention are outlined. Response-to-intervention is described as a set of principles that do not change, but from those principles stem features that vary in their presentation between models.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX