Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 4471
American economic journal. Applied economics, 2018-04, Vol.10 (2), p.1-26
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
School Finance Reform and the Distribution of Student Achievement
Ist Teil von
  • American economic journal. Applied economics, 2018-04, Vol.10 (2), p.1-26
Ort / Verlag
American Economic Association
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • We study the impact of post-1990 school finance reforms, during the so-called “adequacy” era, on absolute and relative spending and achievement in low-income school districts. Using an event study research design that exploits the apparent randomness of reform timing, we show that reforms lead to sharp, immediate, and sustained increases in spending in low-income school districts. Using representative samples from the National Assessment of Educational Progress, we find that reforms cause increases in the achievement of students in these districts, phasing in gradually over the years following the reform. The implied effect of school resources on educational achievement is large.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1945-7782
eISSN: 1945-7790
DOI: 10.1257/app.20160567
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2017960222

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX