Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 322
Journal of revenue and pricing management, 2018-02, Vol.17 (1), p.3-10
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Elevating the cost of doing nothing: an interview with Mark Shafer
Ist Teil von
  • Journal of revenue and pricing management, 2018-02, Vol.17 (1), p.3-10
Ort / Verlag
London: Palgrave Macmillan UK
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This interview discusses the implementation of pricing and revenue management in a large, diversified company—Disney. The interview explores success factors to improve profitability by leveraging the role of analytics in the discipline of revenue management and pricing. The interview also illuminates the characteristics at the level of individual revenue and pricing managers that discriminate between high and average performers. The interview finally points towards the existence of biases in revenue management implementation and reminds that the inability to perceive the inevitable biases severely undermines the ability to improve profitability.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1476-6930
eISSN: 1477-657X
DOI: 10.1057/s41272-017-0130-0
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1988771607

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX