Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 17
Exceptional children, 1974-01, Vol.40 (4), p.267-271
1974
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Sociometric Status of Retarded Children in an Integrative Program
Ist Teil von
  • Exceptional children, 1974-01, Vol.40 (4), p.267-271
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
1974
Quelle
Psychology & Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This study determined the sociometric status in elementary school regular classes of 40 former special class educable mentally retarded children who participated in an integrative resource room program. The results indicated that the educable children in this study were no better accepted in regular classes than were educable children in previous studies for whom such supportive resource room services had not been made available. However, considerable overlap in sociometric acceptances and rejections were found between the educable children and other pupils in the regular classes.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0014-4029
eISSN: 2163-5560
DOI: 10.1177/001440297404000404
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1986622568
Format
Schlagworte
Sociometry

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX