Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 30
Technovation, 2006-11, Vol.26 (11), p.1253-1267
2006
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The sources and success of innovations —Determinants of commercialisation and break-even times
Ist Teil von
  • Technovation, 2006-11, Vol.26 (11), p.1253-1267
Ort / Verlag
Amsterdam: Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2006
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Successful innovation is typically defined at the firm level using indicators such as market shares, productivity, or profitability. Nonetheless, firms are typically simultaneously involved in many innovation development projects which produce varying levels of success. This paper defines the success of innovations through the time taken for the innovations to reach commercialisation and break-even, and investigates the relationships between the sources and success of innovations using a unique database of Finnish innovations commercialised during the 1980s and 1990s. The paper contributes to previous research by covering a range of different types of innovations from various industries, and by applying duration analysis.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0166-4972
eISSN: 1879-2383
DOI: 10.1016/j.technovation.2005.09.019
Titel-ID: cdi_proquest_journals_195851649

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX