Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 28
New Horizons in Adult Education & Human Resource Development, 2007, Vol.21 (3/4), p.51
2007

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Understanding and Promoting Transformative Learning: A Guide for Educators of Adults (2nd ed.)
Ist Teil von
  • New Horizons in Adult Education & Human Resource Development, 2007, Vol.21 (3/4), p.51
Ort / Verlag
Miami: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2007
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library All Journals
Beschreibungen/Notizen
  • In chapter 1, Dimensions of Adult Learning, Cranton provides a brief overview of adult learning theory against Mezirow's (2000) definition of transformative learning, "a process by which previous uncritically assimilated assumptions, beliefs, values and perspectives are questioned and thereby become more open, permeable, and better validated" (p. T). Cranton's use of Mezirow's (1975) phases of personal perspective transformation, showing disorienting dilemmas, self examination, critical assessment, discontent, exploring our options, building competence and self confidence, planning, knowledge acquisition, new roles, and reintegrating into society, provides the foundation for transformative learning theory.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX