Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Multilingual Development: A Longitudinal Perspective – Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf (MEZ)
Ist Teil von
European journal of applied linguistics, 2017-09, Vol.5 (2), p.347-357
Ort / Verlag
Berlin: De Gruyter Mouton
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
The longitudinal study “Multilingual Development: A Longitudinal Perspective” (MEZ) follows two cohorts of secondary school students with monolingual German, German-Turkish and German-Russian language backgrounds over the course of three years. The project investigates language-based, personal, and contextual factors that influence students’ multilingual development and examines how multilingual skills are related to other dimensions of educational success (e.g., transition decisions and processes in the educational system). The objective of MEZ is to identify starting points for developing strategies to increase young people’s chances for educational success.