Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 6231
The American economic review, 2017-09, Vol.107 (9), p.2565-2599
2017
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Bias in Cable News: Persuasion and Polarization
Ist Teil von
  • The American economic review, 2017-09, Vol.107 (9), p.2565-2599
Ort / Verlag
Nashville: American Economic Association
Erscheinungsjahr
2017
Quelle
Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • We measure the persuasive effects of slanted news and tastes for like-minded news, exploiting cable channel positions as exogenous shifters of cable news viewership. Channel positions do not correlate with demographics that predict viewership and voting, nor with local satellite viewership. We estimate that Fox News increases Republican vote shares by 0.3 points among viewers induced into watching 2.5 additional minutes per week by variation in position. We then estimate a model of voters who select into watching slanted news, and whose ideologies evolve as a result. We use the model to assess the growth over time of Fox News influence, to quantitatively assess media-driven polarization, and to simulate alternative ideological slanting of news channels.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0002-8282
eISSN: 1944-7981
DOI: 10.1257/aer.20160812
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1934162265

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX