Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 628
Modern & contemporary France, 2017-01, Vol.25 (1), p.49-65
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Le déplacement des pôles du théâtre francophone: Malcolm de Chazal et l'arrière-scène tibétaine
Ist Teil von
  • Modern & contemporary France, 2017-01, Vol.25 (1), p.49-65
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Acclaimed by the Parisian Surrealist circles in 1948, Malcolm de Chazal, the French-speaking Mauritian writer and painter, opted for unchartered literary territories in his subsequent works. In the 1950s, he wrote a collection of dramas that tended to decentre his writing practice towards Asian perspectives. References to Indo-Mauritian culture assuredly provided him with a major source of inspiration to deliver a culturally hybrid theatre. Yet Tibet may seem at first a rather unlikely referent in his work. One can nevertheless demonstrate by comparing the author's numerous references to Tibet that it is not only meaningful in his entire work but also that it is a central and neglected aspect of his geo-literary agenda.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0963-9489
eISSN: 1469-9869
DOI: 10.1080/09639489.2016.1226075
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1923354988

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX