Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 15
Review of Artistic Education, 2017-01 (13/14), p.93
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
11. GREAT CONTEMPORARY PIANISTS IN INTERPRETATIVE DIALOGUE: ALFRED BRENDEL AND MURRAY PERAHIA
Ist Teil von
  • Review of Artistic Education, 2017-01 (13/14), p.93
Ort / Verlag
Iasi: George Enescu University of Arts, Center of Intercultural Studies and Researches
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The choice of valuable interpretative versions is highly important for both pianists on their way to performance and teachers in their complex activity of piano training. These become real models of esthetical thinking and artistic inspiration in the approach of a musical work. We shall use Sonata in D minor D 958 by Franz Schubert as an interpretative analysis model in the view of the pianists Alfred Brendel and Murray Perahia.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2069-7554
eISSN: 2501-238X
DOI: 10.1515/rae-2017-0011
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1907806725

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX