Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 216
Open Access
Eponymous Entrepreneurs
The American economic review, 2017-06, Vol.107 (6), p.1638-1655
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Eponymous Entrepreneurs
Ist Teil von
  • The American economic review, 2017-06, Vol.107 (6), p.1638-1655
Ort / Verlag
Nashville: American Economic Association
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • We demonstrate that eponymy—firms being named after their owners—is linked to superior firm performance, but is relatively uncommon (about 19 percent of firms in our data). We propose an explanation based on eponymy creating an association between the entrepreneur and her firm that increases the reputational benefits/costs of successful/unsuccessful outcomes. We develop a corresponding signaling model, which further predicts that these effects will be stronger for entrepreneurs with rarer names. We find support for the model's predictions using a unique panel dataset consisting of over 1.8 million firms.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0002-8282
eISSN: 1944-7981
DOI: 10.1257/aer.20141524
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1904826280

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX