Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
ELH, 2017-04, Vol.84 (1), p.91-115
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
SO CLOSE A CONNECTION: PAINFUL ASSOCIATIONS IN SAMUEL RICHARDSON'S "CLARISSA"
Ist Teil von
  • ELH, 2017-04, Vol.84 (1), p.91-115
Ort / Verlag
Baltimore: Johns Hopkins University Press
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • According to Warner, it is because it is Clarissa who ultimately wins this competition that we read the novel not as a comedy (as Lovelace would like us to), but as a tragedy wherein everyone has a hand in the heroine's mysterious death. "7 In other words, because no one is directly responsible for Clarissa's death, everyone is indirectly responsible. [...]unlike the Watt line of criticism that seeks to individuate actions and their authors, Warner's deconstructionism sees in Clarissa's death a transpersonal action in which the novel's characters are all complicit.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX