Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 28435

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Retrospective Video Analysis: A Reflective Tool for Teachers and Teacher Educators
Ist Teil von
  • The Reading teacher, 2017-03, Vol.70 (5), p.533-542
Ort / Verlag
Newark: Wiley Subscription Services, Inc
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Psychology & Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Teachers may need tools to use video for reflection toward ongoing toward education and teacher leadership. Based on Goodman's (1996) notion of retrospective miscue analysis, a method of reading instruction that revalues the reader and his or her strategies, retrospective video analysis guides teachers in appreciating and understanding their own reflective teaching moves. Drawing on data from research on a model called Coaching with CARE, this article provides a framework and a case study for teachers who are working with preservice teachers or inservice teachers to build reflective literacy teaching practices.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX