Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 534
The Reading teacher, 2017-03, Vol.70 (5), p.595-599
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Complex Questions Promote Complex Thinking
Ist Teil von
  • The Reading teacher, 2017-03, Vol.70 (5), p.595-599
Ort / Verlag
Newark: Wiley Subscription Services, Inc
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Psychology and Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Intermediate‐grade teachers often express concerns about meeting the Common Core State Standards for Reading, primarily because of the emphasis on deep understanding of complex texts. No matter how difficult the text, if teachers demand little of the reading, student meaning making is not challenged. This article offers a tool for teachers to consider as they elevate their questioning of students to create situations where complex comprehension is expected. Using a continuum for categorizing teacher questions, the article suggests ways for teachers to reconsider their interactions with students around texts, focusing on high‐level questioning that prioritizes the deep meaning making emphasized in the Common Core.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX