Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 72
Byron journal, 2016-12, Vol.44 (2), p.109-124
2016
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Conquerors, Congresses and ‘The Debt of Nations’ in Byron’s The Age of Bronze (1823)
Ist Teil von
  • Byron journal, 2016-12, Vol.44 (2), p.109-124
Ort / Verlag
Liverpool: Liverpool University Press
Erscheinungsjahr
2016
Quelle
Liverpool University Press
Beschreibungen/Notizen
  • Byron declares ‘I am Diogenes’ in Canto X of The Age of Bronze, his satire of the Congress of Verona (1822). This essay examines how through the mask of Diogenes of Sinope, the cosmopolitan Cynic philosopher whom Plato dubbed ‘Socrates gone mad’, Byron performs the role of parrhesiastes or practitioner of parrhesia, unrestrained freedom of speech. Witnessing the transition between Napoleonic and post-Napoleonic eras, Byron/Diogenes denounces militaristic imperium based on the cult of personality as madness, and excoriates politicians and the rentier class to which he belonged for devising new forms of empire predicated on multiplying not the wealth, but ‘The Debt of Nations’ through war if necessary. Rather than political indifference or nihilism, the parrhesia Byron enacts and embodies in The Age of Bronze brings to life Shelley’s wellknown dictum in A Defence of Poetry, and anticipates the vigorous challenges to freedom that Thomas Piketty has diagnosed for our time.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0301-7257
eISSN: 1757-0263
DOI: 10.3828/bj.2016.17
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1851662955

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX