Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 71
American economic journal. Microeconomics, 2016-08, Vol.8 (3), p.119-155
2016
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Strategic Information Acquisition and Transmission
Ist Teil von
  • American economic journal. Microeconomics, 2016-08, Vol.8 (3), p.119-155
Ort / Verlag
Pittsburgh: American Economic Association
Erscheinungsjahr
2016
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This paper explores the implications of costly information acquisition in a strategic communication setting. We show that equilibrium decisions based on a biased expert f s advice may be more precise than when information is directly acquired by the decision maker, even if the expert is not more efficient than the decision maker at acquiring information. This result bears important implications for organization design. Communication by an expert to a decision maker may often outperform delegation of the decision-making authority to the expert, as well as centralization by the decision maker of both information acquisition and decision-making authority.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1945-7669
eISSN: 1945-7685
DOI: 10.1257/mic.20140135
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1807080544

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX