Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 5990
Journal of Media Research, 2016-05, Vol.9 (2), p.79
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Korunk 1926-2016: The Emblematic Intellectual Workshop of Transylvania
Ist Teil von
  • Journal of Media Research, 2016-05, Vol.9 (2), p.79
Ort / Verlag
Cluj-Napoca: Accent Publisher
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The study attempts to give a picture about the editorial conceptions of the three waves of Korunk - Transylvania's emblematic periodical was founded by László Dienes in 1926 at Cluj. He edited alone three of the fifteen volumes of the first Korunk, and two and a half together with Gábor Gaál. The article presents the editorial model adopted by László Dienes and Gábor Gaál, which continued to be applied also during the magazine's second period starting 1957, and the third starting in 1989. The paper also offers an overview of the history and agenda of the second period of the magazine, between 1957 and 1989 and outlines the targets and characteristics of the third period starting 1990.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1844-8887
eISSN: 2559-1983
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1801631202

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX