Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 344
Journal of marketing theory and practice, 2015-01, Vol.23 (1), p.94-106
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Should I Pay More? The Relationship Between Normative Beliefs and Willingness-to-Pay for Organic and Local Products
Ist Teil von
  • Journal of marketing theory and practice, 2015-01, Vol.23 (1), p.94-106
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Business Source Ultimate【Trial: -2024/12/31】【Remote access available】
Beschreibungen/Notizen
  • Messages promoting the environmental movement try to establish normative beliefs (NBs), stressing that consumers should purchase and be willing to pay more for products that do not harm the environment. Through two studies measuring willingness-to-pay (WTP) intentions and WTP behavior, NBs do relate positively to WTP intentions for organic products. However, NBs do not relate positively to actual WTP directly, nor do they relate indirectly through the mediating role of WTP intentions. These same results are found for locally produced offerings, suggesting that those who rely on NBs to bioect WTP behavior may only be successful in increasing WTP intentions.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1069-6679
eISSN: 1944-7175
DOI: 10.1080/10696679.2015.980182
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1789502521

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX