Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 36704
Educational Researcher, 2016-01, Vol.45 (1), p.48-54
2016
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Research-Practice Partnerships in Education: Outcomes, Dynamics, and Open Questions
Ist Teil von
  • Educational Researcher, 2016-01, Vol.45 (1), p.48-54
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2016
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Policymakers, funders, and researchers today view research-practice partnerships (RPPs) as a promising approach for expanding the role of research in improving educational practice. Although studies in other fields provide evidence of the potential for RPPs, studies in education are few. This article provides a review of available evidence of the outcomes and dynamics of RPPs in education and related fields. It then outlines a research agenda for the study of RPPs that can guide funders' investments and help developing partnerships succeed.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX