Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 21 von 1711
The Educational forum (West Lafayette, Ind.), 2016-04, Vol.80 (2), p.171-188
2016

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
"No Excuses" in New Orleans: The Silent Passivity of Neoliberal Schooling
Ist Teil von
  • The Educational forum (West Lafayette, Ind.), 2016-04, Vol.80 (2), p.171-188
Ort / Verlag
West Lafayette: Routledge
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Drawing on ethnographic data, this article critically analyzes pedagogy in "no excuses" charter schools in New Orleans. Employing Ladson-Billings's framework for culturally relevant pedagogy, the author describes the level of academic rigor, cultural competence, and critical consciousness development across classrooms. This study provides empirical evidence that within a market-based system, the purpose of schooling shifts toward the production of assessment data at the expense of culturally relevant practices.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX