Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 14
Cinema journal, 2015-01, Vol.54 (2), p.94-113
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Brutal Games: "Call of Duty" and the Cultural Narrative of World War II
Ist Teil von
  • Cinema journal, 2015-01, Vol.54 (2), p.94-113
Ort / Verlag
Austin, Tex., etc: University of Texas Press
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • World War II is the conflict that features most in first-person shooter (FPS) video games, but despite the rapid growth of this sector of the entertainment industry, the way in which the war is recalibrated in this format has been at best ignored, at worst dismissed. Concentrating particularly on Call of Duty: World at War (Activision, 2008), this article establishes how the FPS distills war into its most basic components—space and weaponry—and considers the possibility that the FPS exposes aspects of warfare that have been obscured in representations of World War II in other media.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0009-7101, 1527-2087, 2578-4900
eISSN: 1527-2087
DOI: 10.1353/cj.2015.0015
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1760208166

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX