Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 26941
Journal of behavioral education, 2015-09, Vol.24 (3), p.338-371
2015

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Functional Behavior Assessment in Schools: Current Status and Future Directions
Ist Teil von
  • Journal of behavioral education, 2015-09, Vol.24 (3), p.338-371
Ort / Verlag
New York: Springer Science+Business Media
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Functional behavior assessment is becoming a commonly used practice in school settings. Accompanying this growth has been an increase in research on functional behavior assessment. We reviewed the extant literature on documenting indirect and direct methods of functional behavior assessment in school settings. To discern best practice guidelines and directions for future research, we evaluated studies to identify the (a) type of FBA used, (b) participant characteristics, (c) settings in which functional behavior assessments commonly were conducted, and (d) trends in the use of various methods of functional behavior assessment over time.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX