Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 75
Educational researcher, 2015-06, Vol.44 (5), p.263-277
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Describing Profiles of Instructional Practice: A New Approach to Analyzing Classroom Observation Data
Ist Teil von
  • Educational researcher, 2015-06, Vol.44 (5), p.263-277
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • The authors outline the application of latent class analysis (LCA) to classroom observational instruments. LCA offers diagnostic information about teachers' instructional strengths and weaknesses, along with estimates of measurement error for individual teachers, while remaining relatively straightforward to implement and interpret. It is discussed how the methodology can support formative feedback to educators and facilitate research into the associations between instructional practices and student outcomes. The approach is illustrated with a secondary analysis of data from the Measures of Effective Teaching study, focusing on middle school literacy instruction.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX