Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 5072
Journal for eighteenth-century studies, 2015-06, Vol.38 (2), p.257-276
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Editorialising Practices, Competitive Marketability and James Thomson's The Seasons
Ist Teil von
  • Journal for eighteenth-century studies, 2015-06, Vol.38 (2), p.257-276
Ort / Verlag
Hatfield: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Wiley Online Library
Beschreibungen/Notizen
  • The lapse of Andrew Millar's copyright for James Thomson's The Seasons in 1765 resulted in an increasing number of new editions of the poem being published in the late eighteenth century. This article compares the print‐cultural make‐ups of three editions of The Seasons that were issued in the 1790s. An examination of the print‐cultural differences between these publishing ventures reveals distinct editorial practices and marketing strategies. In an attempt to increase the attractiveness of their editions with visual and textual paraphernalia, the producers developed their own ‘versions’ of The Seasons and, in the process, fashioned new interpretations of Thomson's poem.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1754-0194
eISSN: 1754-0208
DOI: 10.1111/1754-0208.12207
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1674857742

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX