Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 1313
Education economics, 2015-01, Vol.23 (1/2), p.47-62
2015
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Public and private school performance in Nepal: An analysis using the SLC examination
Ist Teil von
  • Education economics, 2015-01, Vol.23 (1/2), p.47-62
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Using data from the survey of the Ministry of Education, Nepal-2005 for School Leaving Certificate Exam, this paper analyzes public and private school performance in Nepal. The ordinary least square estimates suggest that private school students perform better than public school students. However, the problem of self-selection bias arises, as private school students can fundamentally differ from public school students. This study adopts the propensity score matching technique to account for this problem. The results, even after using the propensity score matching technique, suggest a positive private school effect for the data used in this study.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX