Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 3817217
Research & teaching in developmental education, 2013-10, Vol.30 (1), p.4-21
2013

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Matthew Effects in Struggling College Readers
Ist Teil von
  • Research & teaching in developmental education, 2013-10, Vol.30 (1), p.4-21
Ort / Verlag
Canandaigua: New York College Learning Skills Association
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Research shows commensurately low skills in struggling college readers' word reading ability and aspects of general linguistic comprehension ability. This paper uses the Matthew effects theory (the rich get richer/the poor get poorer) to explain the sources of these poor skills and to suggest research-supported instructional strategies that may help trigger positive Matthew effects (rich get richer) in struggling college readers.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX