Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 12139
Journal of curriculum studies, 2013-10, Vol.45 (5), p.652-667
2013

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Practical and reconstructing Chinese pedagogics
Ist Teil von
  • Journal of curriculum studies, 2013-10, Vol.45 (5), p.652-667
Ort / Verlag
London: Routledge
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This paper explores the relevance and significance of the Practical in Schwab's the 'Practical 1' paper in relation to the reconstruction of pedagogics as an educational discipline in China. It begins with employing Schwab's medical framework-in terms of symptoms, diagnosis and prescription-to analyse the crisis in Chinese pedagogics, and then articulates what is entailed in reconstructing pedagogics in terms of the Practical as a solution to the crisis. The paper next examines the construction of 'life-practice' pedagogics by Professor Ye Lan and associates-a remarkable undertaking which in many respects instantiates the Practical, while not influenced by the thinking of Schwab. It concludes by linking the Practical to the European Pädagogik tradition and Chinese educational wisdom concerning theory development.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX