Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 3025
Educação temática digital, 2012-07, Vol.14 (2), p.38
2012

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The academic tutorial in higher education: the case of UdelaR
Ist Teil von
  • Educação temática digital, 2012-07, Vol.14 (2), p.38
Ort / Verlag
Campinas: Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
Free E-Journal (出版社公開部分のみ)
Beschreibungen/Notizen
  • This article deals with the figure of 'tutorial' as it is classically used in university contexts, which is different from other tutorials of a pedagogical nature. The study is about the 'academic tutorial' as a result of the production of knowledge as an exclusive effect of cognizance and the ties between the tutor and the student. A diachronic study was carried out in order to search for the antecedents of this figure. A synchronic study was also carried out, based on documents and interviews to participants in tutorials at the Universidad de la República (UdelaR).
Sprache
Portugiesisch
Identifikatoren
eISSN: 1676-2592
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1438068093

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX