Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 16

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Anforderungen an Maßnahmen zur Verbesserung der Effizienz und der Effektivität der vorschulischen und schulischen Sprachförderung/Requirements on Measures for an Improvement of the Efficiency and Effectiveness of Preschool and School Language Support
Ist Teil von
  • Die Deutsche Schule, 2013-04, Vol.105 (2), p.169
Ort / Verlag
Münster: Waxmann Verlag GmbH
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Proceeding from a short depiction of the programs, measures and research projects (aided by the federal government and the states) for an improvement of reading and linguistic competences since 2001 on the one hand and from the draft for a coordinated research program "Linguistic Diagnostics and Language Support" (Redder et al. 2011), including a research review, on the other, the expertise by Schneider et al. (2012) for the common initiative of the federal government and the states "Education through Language and Writing" will be discussed critically from apolitical, a professional and a scientific/methodological perspective. Finally, requirements (in view of the taken political decision only theoretical ones) will be formulated for a research program which could be far more able to give an answer to the questions whether the states 'do the proper things' in this field and whether they 'do things properly'. [PUBLICATION ABSTRACT]
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0012-0731
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1369306231

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX