Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 47
Film criticism, 2012-12, Vol.37 (2), p.22-37
2012

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Abbas Kiarostami's Shirin and the Aesthetics of Ethical Intimacy
Ist Teil von
  • Film criticism, 2012-12, Vol.37 (2), p.22-37
Ort / Verlag
Ann Arbor: Allegheny College
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • [...]pungent examples of memorable close-ups - or affection-images, if we want to stick with Deleuzian terminology - are not very difficult to summon up instantaneously. [...]the two music videos for R.E.M.'s final single, "We All Go Back to Where We Belong" (Dominic J. DeJoseph & Michael Stipe, 2011), which lingers on the faces of John Giorno and Kirsten Dunst in the style of Andy Warhol's Screen Tests (1964-1966), provide a revealing illustration of the form's emotional subtlety and range.1 While the close-up has been an integral part of film's lexicon of emotion for a long time, then, infused with expressive subtlety in films such as those referred to above, the form has rarely been used as a dominant compositional and narrative device across an entire film.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX