Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 131
Poetics (Amsterdam), 1991-04, Vol.20 (2), p.157-172
1991

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Talking about literature in an institutional context. An empirical approach
Ist Teil von
  • Poetics (Amsterdam), 1991-04, Vol.20 (2), p.157-172
Ort / Verlag
The Hague: Elsevier B.V
Erscheinungsjahr
1991
Link zum Volltext
Quelle
Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect (DFG Nationallizenzen)
Beschreibungen/Notizen
  • In a process of literary socialization, children and young people learn to deal with literature in accordance with certain institutional constraints. In this article some empirical proof is given for the assumption that patterns of communication, which are characteristic of eductional settings in general, shape the structure of ‘literary knowledge’ and affect the strategies of handling literary texts. Analysis of two fragments from transcripts of classes on literature shows how processes of literary understanding get lost behind the surface structure of the stereotypical interaction between teacher and pupils, and how a confusing and deceptive picture of ‘literary knowledge’ comes to existence. Some evidence of negative effects of such teaching patterns on literary comprehension outside the school is given in the last section of this article.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0304-422X
eISSN: 1872-7514
DOI: 10.1016/0304-422X(91)90004-9
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1307804905

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX