Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 333
Psychological reports, 1978-08, Vol.43 (1), p.147-150
1978
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Involvement in Choice Can Improve Performance
Ist Teil von
  • Psychological reports, 1978-08, Vol.43 (1), p.147-150
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
1978
Beschreibungen/Notizen
  • Do those with greater involvement in a process of choice perform better? Specifically, do students get better grades if they are more involved in choosing their classes? Students in an introductory psychology course were offered informed choice of 32 sections. Those who changed sections (active choice) or were forced to take their second or third choices (choice process salient) had better grades than those who stayed in their original computer-assigned section (possibly a passive choice). Covariates controlled effects of grade point average, semester hours completed, and major. The desirability of the section had no interactive effect.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0033-2941
eISSN: 1558-691X
DOI: 10.2466/pr0.1978.43.1.147
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1301210628
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX