Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
ICFAI journal of business strategy, 2012-12, Vol.9 (4), p.35
2012
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Value Creation by Family-Owned Businesses: A Literature Review
Ist Teil von
  • ICFAI journal of business strategy, 2012-12, Vol.9 (4), p.35
Ort / Verlag
Hyderabad: IUP Publications
Erscheinungsjahr
2012
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • A family-owned business varies from the other existing forms of business in several ways. There are striking variances in the way family-owned businesses handle the management of business, beginning from management, control, succession planning, goals, risk taking and even the way they treat their employees. These factors affect the profitability and value creation by family-owned businesses. This study is an endeavor to review the extant literature related to family-owned businesses, and to point out the important issues in the Indian scenario. [PUBLICATION ABSTRACT]
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0972-9259
Titel-ID: cdi_proquest_journals_1296578954

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX