Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 33
"THE MIDDLE CLASS" AS IDEOLOGY
Reviews in American History, 2012, Vol.40 (2), p.259-263
2012

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
"THE MIDDLE CLASS" AS IDEOLOGY
Ist Teil von
  • Reviews in American History, 2012, Vol.40 (2), p.259-263
Ort / Verlag
Baltimore: Johns Hopkins University Press
Erscheinungsjahr
2012
Link zum Volltext
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • Murphy's key historiographical contribution lies in her argument that members of this "middle class" should be defined by their "financial sophistication" as much as by their experiences as nonmanual workers, shrewd consumers, and devotees of respectable domesticity (p. 183).1 Merchants, clergymen, military officers, clerks, and artisans increasingly depended on life insurance policies to limit their exposure to the risks attending economic activity in an age of panics. [...]more research must be done to determine the role that the panic played in the ways Americans began to deploy "the middle class" as an ideological construct.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX