Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 87

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A ‘Passion for the Real’: Sex, Affect and Performance in the Films of Andrea Arnold
Ist Teil von
  • The New Extremism in Cinema, 2011, p.169
Ort / Verlag
United Kingdom: Edinburgh University Press
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • What does the idea of the ‘new extremism’ mean in the context of contemporary British filmmaking? According to the title of a recent article in The Guardian newspaper, we are currently witnessing ‘The rebirth of the British art film’. Citing a range of films from Zidane: A 21st Century Portrait (Douglas Gordon and Philippe Parreno, 2006) and Hunger (Steve McQueen, 2008) to Katalin Varga (Peter Strickland, 2009), Andrew Pulver writes that these ‘visionary’ art-house films go beyond the kitchen sink social realism that British cinema is famed for, to offer a ‘new filmmaking style’. This new crop of films, while

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX