Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Destination Heimat: Mobilizing Identity Discourses in Der Hofrat Geiger (Privy Councilor Geiger) (1947)
Ist Teil von
Revisiting Austria, 2020, Vol.28, p.55
Auflage
1
Ort / Verlag
United States: Berghahn Books
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
Tourists are everywhere in postwar Austrian films. From Géza von Cziffra’s Glaube an mich (Believe in Me) (1946), the first Austrian film produced after World War II, to the travel comedy Zwei in einem Auto (Two in One Car) (1951), and from Der Hofrat Geiger (Privy Councilor Geiger) (1947) to Eva erbt das Paradies (Eva Inherits Paradise) (1951), Austrian postwar cinema features almost frantic travel activity. And the phenomenon is not limited to the genre of the “tourist film.” The widely popular Heimatfilm genre of the 1950s and a number of costume films also thematize traveling in various ways. In