Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 108
Essays on Music and Language in Modernist Literature, 2018, p.1-31
1, 2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Woolf Rewriting Wagner: The Waves and Der Ring des Nibelungen
Ist Teil von
  • Essays on Music and Language in Modernist Literature, 2018, p.1-31
Auflage
1
Ort / Verlag
United Kingdom: Routledge
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Virginia Woolf’s engagement with Wagner’s tetralogy was lifelong and ambivalent: despite an apparent break from Wagner before the First World War, and several skeptical allusions to his operas in the novels, Wagner’s work remained a vital stimulus to, model for, and antitype to Woolf’s prose. The Waves has long been perceived as Woolf’s most “musical”—and most Wagnerian—novel. Since the 1960s, studies of Wagner’s literary influence have acknowledged the novel’s thematic and structural affinities to Wagner’s Ring cycle and explored Woolf’s use of the leitmotif. The Waves is made up of the soliloquies of six individuals framed by depersonalized interludes describing the natural world, and the first scene of Das Rheingold is a vital inter-text for the interlude with which Woolf’s work begins. Woolf exploits intermittent allusions to Wagner’s characters further, critiquing Wagner’s sexual politics as the Wagnerian parallels flesh out The Waves’s discreet challenges to heteronormativity.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781138285651, 113828565X
DOI: 10.4324/9781315231716-2
Titel-ID: cdi_proquest_ebookcentralchapters_5217932_11_38
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX