Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 92
The American statistician, 2011-02, Vol.65 (1), p.1-10
2011
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Rethinking Assessment of Student Learning in Statistics Courses
Ist Teil von
  • The American statistician, 2011-02, Vol.65 (1), p.1-10
Ort / Verlag
Alexandria, VA: Taylor & Francis
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Although much attention has been paid to issues around student assessment, for most introductory statistics courses few changes have taken place in the ways students are assessed. The assessment literature describes three foundational elements-cognition, observation, and interpretation-that comprise an "assessment triangle" underlying all assessments. However, most instructors focus primarily on the second component: tasks that are used to produce grades. This article focuses on three sections written by leading statistics educators who describe some innovative and even provocative approaches to rethinking student assessment in statistics classes.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX