Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Creativity Between Experience and Cosmos, 2021, p.82-113
1, 2021
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Chapter 1: Peirce’s Phenomenological Account of Novelty
Ist Teil von
  • Creativity Between Experience and Cosmos, 2021, p.82-113
Auflage
1
Ort / Verlag
Verlag Karl Alber
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The book investigates the topic of creativity by focusing on C.S. Peirce’s and A.N. Whitehead’s accounts of novelty. It is divided into three parts. The first part considers the problem of novelty from a philosophical point of view and examines the historical and theoretical connections between the two authors. The second and third parts explore, respectively, Peirce’s and Whitehead’s thoughts on novelty, analyzing their views from three different perspectives – phenomenological, gnoseological, and cosmological. Finally, their thoughts are compared in order to show their contributions to the issue of novelty.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISBN: 9783495490389, 3495490388
DOI: 10.5771/9783495823958-82
Titel-ID: cdi_nomos_books_10_5771_9783495823958_82_pdf
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX