Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 36
The review of economics and statistics, 2015-03, Vol.97 (1), p.44-54
2015

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The impact of study groups and roommates on academic performance
Ist Teil von
  • The review of economics and statistics, 2015-03, Vol.97 (1), p.44-54
Ort / Verlag
Cambridge: The MIT Press
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • This paper uses random assignment of students to investigate the impact of study groups and roommates on academic achievement. We find that informal social interaction with roommates has a significant positive impact on academic achievement, while study group peers have no discernible impact, a result driven by group heterogeneity in ability. We also find that lower-ability students benefit from high-ability students but not vice versa.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0034-6535
eISSN: 1530-9142
DOI: 10.1162/REST_a_00454
Titel-ID: cdi_mit_journals_restv97i1_304183_2021_11_09_zip_rest_a_00454

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX