Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 65
Habeas Corpus: Behold the Body
TDR : Drama review, 2008-03, Vol.52 (1), p.179-182
2008
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Habeas Corpus: Behold the Body
Ist Teil von
  • TDR : Drama review, 2008-03, Vol.52 (1), p.179-182
Ort / Verlag
238 Main St., Suite 500, Cambridge, MA 02142-1046, USA: MIT Press
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • This issue's Critical Acts focuses on “war and other bad shit” in terms of censorship, immigration, and art as a form of political protest and recovery. In “Habeas Corpus,” Ann Pellegrini uses Sally Field's censored Emmy-acceptance speech to exemplify the Bush administration's privatization of mourning as a means “to bind us to acts of fatal violence against an objectified and dehumanized ‘enemy.’” In her account of Luigi Nono's , Judy Lochhead examines the possibility of music as activism, noting how history is recycled from the Vietnam War to today. William Bowling and Rachel Carrico describe how art heals in , part of a post-Katrina project. Guillermo GÓmez-Peña rages against “border hysteria,” when the “War on Terror” becomes a “war on difference.”
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1054-2043
eISSN: 1531-4715
DOI: 10.1162/dram.2008.52.1.179
Titel-ID: cdi_mit_journals_10_1162_dram_2008_52_1_179

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX