Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 1022
International studies of management & organization, 2015-01, Vol.45 (2), p.137-149
2015

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Sameness and difference analyzing institutional and organizational specificities of universities through mission statements
Ist Teil von
  • International studies of management & organization, 2015-01, Vol.45 (2), p.137-149
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • In their mission statements, universities are trying to differentiate themselves from other universities that are perceived as their competitors as well as highlight organizational specificities and brand unique images. However, at the same time, mission statements rely heavily on institutional specificities. On the basis of a combined discourse analysis, sequential analysis, and content analysis of mission statements of German universities, this article provides empirical evidence to the conclusion that mission statements allow universities to position themselves in particular niches and competitive groups, in which group similarities are highlighted vis-à-vis other groups' differences.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0020-8825
eISSN: 1558-0911
DOI: 10.1080/00208825.2015.1006013
Titel-ID: cdi_jstor_primary_48541777

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX