Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 19
Internationale Schulbuchforschung, 2001, Vol.23 (1), p.11-25
2001

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Wie soll man nach 1991 die Geschichte der Ukraine unterrichten? Zum Gedenken an Natalja Teplouchova
Ist Teil von
  • Internationale Schulbuchforschung, 2001, Vol.23 (1), p.11-25
Ort / Verlag
Verlag Hahnsche Buchhandlung
Erscheinungsjahr
2001
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The main answer to the question how the history of Ukraine after 1991 should be taught is the revision of national history leading to a proper history understanding. History teaching should not only convey kowledge about the past, but also help to legitimise the present and to work out a social strategy for the future. History has not to give lessons but advices. The teacher has to explain that the current "Ukrainian project" is the result of the co-action of various ideologies and political movements, and that today Ukraine is not the creation of the intellgentsia who developed a national consciousness. (Orig.).
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0172-8237
eISSN: 2364-5288
Titel-ID: cdi_jstor_primary_43057220

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX