Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 2
Nederlandsch archief voor kerkgeschiedenis, 2005-01, Vol.85, p.39-51
2005

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
REFORMED EDUCATION IN EARLY MODERN EUROPE: A SURVEY
Ist Teil von
  • Nederlandsch archief voor kerkgeschiedenis, 2005-01, Vol.85, p.39-51
Ort / Verlag
BRILL
Erscheinungsjahr
2005
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Reformed education in sixteenth-century Europe shared common aims and methods with the educational models of other confessions, but the Reformed put them into action earlier and with greater force. Reformed educational models were characterized both by the integration of the educational idea into the local parish level and by a utopian concept of universal reform. The Reformed used international networks of scholars and publishers to disseminate their ideas. In the second half of the seventeenth century, Reformed models neglected the new, popular methods of mass instruction and, at the same time, their acceptance declined.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0028-2030
eISSN: 1871-2401
Titel-ID: cdi_jstor_primary_24013122

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX