Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 2160
Rhetorica, 1993-05, Vol.11 (2), p.95-118
1993
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Eberhard the German and the Labyrinth of Learning: Grammar, Poesy, Rhetoric, and Pedagogy inLaborintus
Ist Teil von
  • Rhetorica, 1993-05, Vol.11 (2), p.95-118
Ort / Verlag
University of California Press
Erscheinungsjahr
1993
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Eberhard the German'sLaborintus, the first of theartes poetriaeto be printed, has received comparatively little scholarly attention. Both Kelly and Murphy have noticed that the work conveys a pedagogical emphasis. This essay, however, demonstrates thatLaborintusis not merely a manual for teachers of verse. Rather, the work is a delightful maze of verse, grammar, and rhetoric, a labyrinth of learning containing an allegorical account of grammar, poesy, and rhetoric. On one level, the rhetorical figures are used as inventional schemes for the composition of verse in proper meter. However, the examples used in Eberhard's account of the rhetorical figures also contain Christian homilies on faith and action that are exemplary primers for teachers. The homilies in tum underscore Eberhard's pedagogical theory, which is ultimately the key to his labyrinth.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0734-8584
eISSN: 1533-8541
DOI: 10.1525/rh.1993.11.2.95
Titel-ID: cdi_jstor_primary_20135362

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX